De twee races in de Lamborghini Super Trofeo tijdens de GT World Challenge Europe op Circuit Zandvoort zijn voor ons een mooi succes geworden. Met name de eerste race, want op ons thuiscircuit werden we tweede! Ook de tweede race ging prima, al hadden we wat pech doordat de safetycar voor ons ongunstig in de baan kwam. Maar met een keurige zesde plaats is ons weekend prima geweest.
Tijdens de kwalificatie voelde ik al direct dat het goed ging. Ik reed de tweede tijd en voelde dat er meer in zat. In mijn tweede snelle ronde was ik in de eerste sector de snelste man op de baan en ook de tweede sector ging uitstekend. Voor mij ging een rijder de muur in en dat betekende dat de sessie onderbroken werd en ik dus mijn snelle ronde niet af kon maken. Echt jammer! Uiteindelijk kwalificeerde ik me als vierde voor de tweede race, Milan mag in de eerste race als zesde starten.
Circuit Zandvoort ken ik natuurlijk erg goed van mijn races in de Supercar Challenge, de Mazda MX-5 Cup en de VRM BMW M2 Cup, maar in de Lambo is het toch even anders. Dat merkte ik al snel in de vrije trainingen en de kwalificatie. Maar ik moet zeggen dat we de auto nu echt goed hebben leren kennen. Zowel Milan als ikzelf voelen ons erg goed in de auto en we hebben goede controle en de juiste race pace.
Milan ging op zaterdag de eerste race van start en dat deed hij uitstekend, want gestart als vierde bracht hij bij de pitstop de auto binnen op de derde positie. Toen ik het stuur had overgenomen kon ik het gaatje naar de nummer twee dichtrijden. De koploper kreeg een drive through penalty en zo kwam ik op de tweede positie. Ik zat binnen één seconde achter de nieuwe koploper, maar er langs komen was niet eenvoudig. De race was helaas net te kort om in de aanval te gaan, maar met een tweede plek zijn we natuurlijk zeer tevreden!
Ik ging de tweede race van start met nieuwe remmen en in de opwarmronde moest ik die inremmen. Dat ging wel goed, maar na de rollende start had ik last van wielspin en daardoor verloor ik een positie. Een rijder voor me kreeg een drive through penalty en dus lag ik weer vierde. Ik kon aansluiting vinden met de top drie en we reden naar de koploper toe, maar zover kwam het jammer genoeg niet. Een Lamborghini had zich diep ingegraven in het grind van de Arie Luyendijkbocht en daardoor kwam de safetycar in de baan.
Ik had geen contact met mijn team en wist niet of het team er klaar voor was en of Milan al klaar stond en in een split second moest ik beslissen of ik mijn pitstop nu ging maken. Ik besloot te wachten en achteraf gezien was dat jammer, want na de pitstop lagen we achtste. Milan kon zich gelukkig, met onder andere een mooie inhaalactie op Max Weering, nog terugvechten naar de zesde plek, maar toch hadden we het gevoel dat er meer in had gezeten.
Al met al zijn we erg tevreden met de twee resultaten op Zandvoort, we hebben goede punten gescoord voor het klassement en staan nu vijfde! Ik wil mijn team Bonaldi Motorsport bedanken, mede dankzij hen hebben we hier op Zandvoort een fantastische prestatie geleverd.
Op naar de volgende races, op 17 en 18 juli rijd ik in de VRM BMW M2 Cup tijdens de Zolder Supercar Madness.